סדנת תכשיטים בכיתה: בת מצווה ויום הולדת סדנה חווייתית

סדנת תכשיטים לנערות עובדת פשוט נפלא. אירוע יום הולדת או בת מצווה בכיתה נותן לבנות הפוגה מהשגרה וכמובן שהבנות יוצאות עם תכשיט סופר איכותי שעיצבו והכינו בעצמן.
צמיד מסדנת תכשיטנות לבת מצווה

לסדנת תכשיטים בכיתה יש כמה וכמה וריאציות:

  • סדנת שנת בת מצווה, לבנות כיתה ו': לפעמים רק לבנות ולפעמים אמהות ובנות
  • יש סדנאות באמצע שנת הלימודים, לכל טווח הגילאים, ויש כאלה דווקא בחופש,
  • יש ימי הולדת שבוחרים לעשות דווקא בכיתה בזמן הלימודים, ויש סדנאות רב שכבתיות לכמה גילאים ביחד.


בכל הוריאציות סדנת תכשיטים לנערות עובדת פשוט נפלא. אירוע יום הולדת או בת מצווה בכיתה נותן לבנות הפוגה קלה מהשגרה ומשמח אותן. כמובן שהבנות יוצאות עם תכשיט סופר איכותי שעיצבו והכינו בעצמן.

היופי הוא שבגלל שהחומרים איכותיים בלי יוצא מן הכלל, זה פשוט מתאים לכל גיל!
הצעירות יותר יבחרו את הצבעים שמתאימים לגיל שלהן, והבוגרות יעצבו שילוב צבעים בוגר יותר.
גם להן וגם להן לא תהיה בעיה למצוא את עצמן בשלל החומרים והצבעים כך שאפילו בכיתה צעירה, גם המורה תוכל להכין לעצמה תכשיט וליצור בעצמה יחד עם הבנות.

בת מצווה בכיתה

בנות כיתה ו', בשנת בת המצווה העמוסה פעילויות סביב האירוע המיוחד, חוות ולומדות על ההתבגרות והנשיות.
ומה יותר מתאים מאשר סדנה העוסקת ביופי, ושבה כל אחת מקשיבה לקול הפנימי שלה, יחד עם השראה משאר הבנות ויוצרת לעצמה תכשיט זהב או כסף?

בסדנת אם ובת בבית הספר, יש שתי וריאציות, האחת שבה הבנות יוצרות והאמהות מלוות אותן, והשנייה, שגם האמא וגם הבת יוצרות כל אחת תכשיט לעצמה.

בגלל שהסדנה בנויה בצורה שתתאים למספרים גדולים של משתתפות, אין בעיה לערוך גם סדנאות גדולות, ברוגע בשפע ובכיף.

מה עושים בסדנת תכשיטים בכיתה?

יש סדנאות בבית הספר בשעות הלימודים, ואז בין רגע הכיתה הופכת את פניה: ח' גדולה במקום הסידור הרגיל, מפות יפות בהחלט עושות את ההבדל ומוסיפות חגיגיות מרגשת שלא משאירה מקום לספק שמשהו אחר קורה כאן.. מוזיקת רקע גם מוסיפה לאוירה, ויוצאים לדרך!

אני עורכת לכל בת לוח תכנון, פלייר, שקית וקופסת תכשיטים- כדי שכל אחת תצא עם התכשיט שלה ארוז בצורה יוקרתית, כאילו עכשיו יצאת מחנות תכשיטים.
הבנות מתמקמות, הסבר קצר, ויאללה לעבודה כל אחת יוצרת תכשיט מהמם.

בגילאים הגדולים יותר – כיתות ח' והלאה, אני רואה שהביקוש הגדול הוא דווקא לצמידי רגל (כמובן שיש כאלה שמכינות גם צמידי יד, שרשראות וצמידים), אבל צמיד רגל זה אפשרות שבאמת ממלאת שם תפקיד חשוב ומשמחת את הבנות.

סדנאות לנערות
אוריה לוי באירוע סדנאות לנערות להכנת תכשיטים לבת מצווה

מי מזמין את הפעילות?

ברוב הפעמים, בית הספר או המורה הם שמזמינים אותי. אבל לפעמים זו דווקא אמא שמכל מיני סיבות רוצה לחגוג לביתה יום הולדת/ בת מצווה בכיתה ולא בבית או במקום אחר.

באירועי בת מצווה רבים נהוג להזמין גם את החברות וגם את המשפחה, לפעמים מעדיפים להפריד, ואז לעשות אירוע נפרד לבנות זו משימה שכבר מעבר לכוחות המשפחה, אם כך לעשות פעילות בכיתה פותר את העניין בצורה מכובדת וכיפית ביותר: גם מביאים פעילות שווה לבנות, באירוע נפרד מהמשפחה, וגם מורידים את העומס של הצורך לארגן אירוע נוסף.

לפעמים עושים אירוע אחד שגם הבנות וגם המשפחה מוזמנים אליו, ובאירוע עצמו מזמינים את הבנות קצת מוקדם יותר ועושים להם את הפעילות לפני שהמשפחה מגיעה. לפעמים רוצים להזמין את כולם ביחד אבל כן רוצים שתהיה גם פעילות לבנות, ואז הפתרון של להוסיף את הפעילות בבית הספר פותר את העניין הזה בקלאס.

כך או כך, סדנת תכשיטנות לנערות היא קונספט רווח ביותר, ואם עוד לא יצא לכם לעשות בכיתה שלכם סדנת תכשיטים, זה הזמן 😄

לקריאה נוספת

להזמנת סדנת תכשיטים - דברי איתי

אוריה לוי

אוריה לוי

מפעילת סדנאות תכשיטים והבעלים של אמנות מתגלגלת. מאז שאני זוכרת את עצמי נמשכתי לעבודה בידיים, ליצירה ואומנות.